دانلود پایان نامه ارشد رشته ادبیات در سایت ارشدها

عنوان کامل پایان نامه :

بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده»  و «دو دنیا» از گلی ترقی

قسمتی از متن پایان نامه :

 

«من هر شب وقت خواب، به جای دعایی که مادر یادم داده، سه بار تکرار می­کنم:«من سوار هیچ اتوبوسی جز اتوبوس عزیزآقا نخواهم شد.»»(ص8). و با گفتن (سه بار) تأکید بر حرفش را به خودش می­قبولاند.

راوی بخاطر نرفتن مدرسه و ندیدن عزیزآقا حالش روز به روز بدتر می­شود.

تمام روایت کشمکش درونی ذهنی راوی درباره­ی عزیزآقا است. تا این­که عزیزآقا یک روز به ملاقاتش می­آید که با برخورد بسیار تند و عصبانی مادرِ راوی، مواجه می­شود که او را به خانه راه نمی­دهد و از این­که یک راننده اتوبوس جرأت کرده به ملاقات دخترش بیاید بسیار عصبانی می­شود. اما راوی تا متوجه می­شود عزیزآقا به ملاقاتش آمده از رختخواب بلند می­شود، کنار پنجره او را می­بیند که هر دو از دیدن هم خوشحال می­شوند و راوی به خاطر دیدنش حالش خوب می­شود.

نوعی عشق و نگرانی کودکانه بر این روایت حاکم است. عشق راوی به عزیزآقا در خاطرش آن­قدر شیرین است که  پس از سال­ها همراه با دخترش، با دیدن اتوبوس همه چیز را دوباره از نو به یاد می­آورد.

موتیف عبارت «من سوار هیچ اتوبوسی جز اتوبوس عزیزآقا نخواهم شد» نوعی وفای به عهد دوران کودکی را بیان می­کند و هم­چنین دغدغه­ی ساده­ی دوران کودکی یعنی سوار شدن بر اتوبوسی که راننده­اش مهربان است.

 

4-1-1-1-2. شخصیت­پردازی

روش­های شخصیت­پردازی به دو صورت است یا توصیف و تشریح مستقیم شخصیت، یا شخصیت­پردازی با رفتار و گفتار آن­ها.

راوی: کودکی ده ساله است که در خانواده­ای با اصل و نسب به دنیا آمده است. شخصیت اصلی این روایت است. نوع پرداخت شخصیت راوی بیشتر کنشِ شخصیتی اوست و همه چیز در خلال ذهنش روی می­دهد. راوی، دختری است که عقاید و احساساتش با بقیه متفاوت است،  نوعی دغدغه و نگرانی درونی او را همیشه می­آزارد که با گذشت سال­های زیاد با دیدن اتوبوس، خاطرات عزیزآقا برایش تداعی می­شود و با مرور خاطراتش روایت داستان به جلو پیش می­رود.

راوی در خاطرات کودکی­اش خود را دختری متفاوت با عقاید خانواده­اش به خواننده معرفی می­کند. او درواقع می­خواهد آزاد باشد و هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد. بیشتر کارهای زشتش را از مادرش پنهان می­کند:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

گونه­ی ادبی خاطره-داستان چه نوعی است؟

گونه ی ادبی خاطره-داستان چه ویژگی­هایی دارد؟

خاطره-داستان چه نوع رویکردی است؟

روایت خاطره­ای با روایت داستانی چه شباهت­ها و تفاوت­هایی دارد؟

گلی ترقی در داستان­هایش خاطره می­گوید یا داستان؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

 پایان نامه بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده» و «دو دنیا» از گلی ترقی

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت PDF)

 پایان نامه بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده» و «دو دنیا» از گلی ترقی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود پایان نامه از لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته ادبیات با عنوان :بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده»  و «دو دنیا» از گلی ترقی

دانلود پایان نامه ارشد رشته ادبیات در سایت ارشدها

عنوان کامل پایان نامه :

بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده»  و «دو دنیا» از گلی ترقی

قسمتی از متن پایان نامه :

 

«من هر شب وقت خواب، به جای دعایی که مادر یادم داده، سه بار تکرار می­کنم:«من سوار هیچ اتوبوسی جز اتوبوس عزیزآقا نخواهم شد.»»(ص8). و با گفتن (سه بار) تأکید بر حرفش را به خودش می­قبولاند.

راوی بخاطر نرفتن مدرسه و ندیدن عزیزآقا حالش روز به روز بدتر می­شود.

تمام روایت کشمکش درونی ذهنی راوی درباره­ی عزیزآقا است. تا این­که عزیزآقا یک روز به ملاقاتش می­آید که با برخورد بسیار تند و عصبانی مادرِ راوی، مواجه می­شود که او را به خانه راه نمی­دهد و از این­که یک راننده اتوبوس جرأت کرده به ملاقات دخترش بیاید بسیار عصبانی می­شود. اما راوی تا متوجه می­شود عزیزآقا به ملاقاتش آمده از رختخواب بلند می­شود، کنار پنجره او را می­بیند که هر دو از دیدن هم خوشحال می­شوند و راوی به خاطر دیدنش حالش خوب می­شود.

نوعی عشق و نگرانی کودکانه بر این روایت حاکم است. عشق راوی به عزیزآقا در خاطرش آن­قدر شیرین است که  پس از سال­ها همراه با دخترش، با دیدن اتوبوس همه چیز را دوباره از نو به یاد می­آورد.

موتیف عبارت «من سوار هیچ اتوبوسی جز اتوبوس عزیزآقا نخواهم شد» نوعی وفای به عهد دوران کودکی را بیان می­کند و هم­چنین دغدغه­ی ساده­ی دوران کودکی یعنی سوار شدن بر اتوبوسی که راننده­اش مهربان است.

 

4-1-1-1-2. شخصیت­پردازی

روش­های شخصیت­پردازی به دو صورت است یا توصیف و تشریح مستقیم شخصیت، یا شخصیت­پردازی با رفتار و گفتار آن­ها.

راوی: کودکی ده ساله است که در خانواده­ای با اصل و نسب به دنیا آمده است. شخصیت اصلی این روایت است. نوع پرداخت شخصیت راوی بیشتر کنشِ شخصیتی اوست و همه چیز در خلال ذهنش روی می­دهد. راوی، دختری است که عقاید و احساساتش با بقیه متفاوت است،  نوعی دغدغه و نگرانی درونی او را همیشه می­آزارد که با گذشت سال­های زیاد با دیدن اتوبوس، خاطرات عزیزآقا برایش تداعی می­شود و با مرور خاطراتش روایت داستان به جلو پیش می­رود.

راوی در خاطرات کودکی­اش خود را دختری متفاوت با عقاید خانواده­اش به خواننده معرفی می­کند. او درواقع می­خواهد آزاد باشد و هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد. بیشتر کارهای زشتش را از مادرش پنهان می­کند:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

گونه­ی ادبی خاطره-داستان چه نوعی است؟

گونه ی ادبی خاطره-داستان چه ویژگی­هایی دارد؟

خاطره-داستان چه نوع رویکردی است؟

روایت خاطره­ای با روایت داستانی چه شباهت­ها و تفاوت­هایی دارد؟

گلی ترقی در داستان­هایش خاطره می­گوید یا داستان؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

 پایان نامه بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده» و «دو دنیا» از گلی ترقی

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت PDF)

 پایان نامه بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده» و «دو دنیا» از گلی ترقی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود پایان نامه از لینک زیر

لینک متن کامل پایان نامه رشته ادبیات با عنوان :بررسی گونه ی روایی خاطره –داستان در دو اثر: «خاطره های پراکنده»  و «دو دنیا» از گلی ترقی